
podcast: leercommunities
De meeste community’s falen. En dat heeft zo zijn redenen.
Op 5 november werd ik uitgenodigd door Henny en Diederik om over leercommunities onder de loep te nemen in hun podcast “Learning Innovators”.
We focussen ons op leercommunities en de menselijke relaties:
- Wat loopt er mis?
- hoe kunnen we ervoorzorgen dat de communities dynamischer worden?
- Hoe kunnen we deze ondersteunen adhv technologie?
Mijn inzichten in de cognitieve relationele psychologie en antropologie gebruik ik om enkele praktische tips te geven.
De komende evoluties op leerplatformen zitten niet in het transactioneel oplossen van problemen en nog meer structuur brengen in de platformen maar in het menselijk verbinden tussen deelnemers via social engineering. Focus je op “concerns” of zorgen over elke individuele leerder. Het gaat over positionering idpv conditionering. Het best kan dit ondersteund worden door een digitale neutrale authoriteit, zodat er geen inmenging is van machtsverhoudingen.
Henny en Diederik werken voor PLUVO een leerplatform.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!